Тариф на вантажні залізничні перевезення не має бути обтяжений сторонніми послугами – експерт

Поделиться сюжетом
Тариф на вантажні залізничні перевезення не має бути обтяжений сторонніми послугами – експерт

Тариф на вантажні залізничні перевезення повинен формуватися на основі собівартості перевезення, і не включати сторонні послуги, які споживач не отримує. Саме на такому підході має ґрунтуватися тарифоутворення в УЗ.

Про це розповів експерт, директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк, коментуючи ініціативу Укрзалізниці щодо гармонізації вантажних тарифів для різних класів вантажів.

«Тариф на перевезення має формуватися, виходячи з собівартості цього перевезення, тобто, вартості перевезення для Укрзалізниці. Клієнт має платити лише за той сервіс, який він споживає. Це можна було б ввести на базі підвищуючих коефіцієнтів — наприклад, якщо підприємство повністю бере на себе формування повного потягу, а Укрзалізниці фактично потрібно лише подати магістральний локомотив, то це послуга, яка для Укрзалізниці набагато вигідніша. Відповідно, вона має коштувати дешевше, ніж коли Укрзалізниця збирає той самий повноцінний потяг через повагонні відправлення на різних станціях. Натомість та система, що існує сьогодні — це фактично «середня по лікарні», коли в один бюджет скидаються всі витрати, а потім діляться. І вона дійсно викликає питання», - зауважив експерт.

Він зауважив, що в Європі ця система тарифоутворення істотно відрізняється: там, з одного боку, є плата за інфраструктуру, тобто, доступ до колій, і ця сума є однаковою. Водночас там є конкуренція на ринку перевезень, і перевізники самі визначають ціну за перевезення.

«Коли європейський перевізник виставляє клієнту ціну, він керується тими витратами, які він несе. І, звичайно, перевізнику набагато простіше працювати з клієнтом, який має стабільний великий вантажопотік без сезонних коливань, і який не вимагає додаткових операцій з формування чи збирання вантажопотоку з різних точок. Такому клієнту перевізник запропонує клієнту найдешевші і найкращі умови», - пояснив Вовк.

В Україні ж ринок у сегменті перевезень є монопольним, оскільки Укрзалізниця є єдиним перевізником на системі залізниць України, тому у нас ця система поки не працює, зауважив експерт.

«Така система у нас зможе запрацювати як конкурентне поле лише після повної лібералізації ринку. Але всі розуміють, що на це потрібен час. Але потрібно вже зараз працювати над тим, щоб система була справедливою, а клієнт платив лише ті витрати, платив лише за ті сервіси, які він безпосередньо використовує», - резюмував Вовк.

Источник: apostrophe.ua
Российский самолет или БПЛА «Охотник»: какова альтернативная версия
Как сэкономить тысячи гривен на оплате "голубого топлива": инструкция от "Нафтогаза"
Курс валют хотят считать по-другому: НБУ готовит изменения в расчете гривны к другим валютам
"Залужный остановил меня": Камалия рассказала, почему решила не идти на фронт
Новые правила для детей ВПЛ: в Минобразования дали инструкцию для родителей
Как вырастить базилик в горшке на подоконнике: лучшие способы садоводов
В Сумах проводят мероприятия по безопасности: СБУ предупредила, что будет происходить
Владельцам бойлеров установили правила: это спасет от переплаты за коммуналку
Боевое авто с трейлером спецподразделения "Омега" от БФ "Надежда" и фонда "Рідна країна" Николая Томенко
Мобильные операторы на грани срыва из-за требований НЦУ: это серьезно отразится на нашей связи зимой
Вкуснейшие куриные крылышки в духовке: простой рецепт от финалистки "Мастер Шеф"
В Украине пять областей накроют ливни - названа дата
Осень - идеальное время для подкормки: что порадует груши и яблони, урожай будет рекордным
ВСУ ударили Storm Shadow и GMLRS по трем командным пунктам россиян
Синоптики прогнозируют аномально теплую зиму: снег и морозы будут кратковременными
Лимит на посылки планируют резко урезать: за дешевые товары придется доплачивать, детали
В столице прошел первый всеукраинский форум Нацспротив-2024: объявлен Меморандум о развитии национального сопротивления
Всего 15 грн за кило: супермаркеты резко снизили цены на морковь, лук и свеклу
Объявлен Меморандум о развитии нацсопротивления в Украине
В Одессе чиновница-матерщинница влипла в скандал из-за нападения на водителя маршрутки
Дыра в бюджете Украины: найдутся ли деньги для выплаты "зимних" субсидий
Тоненькие и вкусные блины на молоке: ресторатор поделился фирменным рецептом
В Харькове женщина умерла после сеанса у "косметолога": все детали трагедии
"Подготовка населения должна стать массовой": в Киеве прошел первый всеукраинский форум Нацспротив-2024
Свежесть и прозрачность до самой весны: Топ-3 "народных" средства, для чистки окон
Украинский дезертир нашел работу в сцецслужбах рф: выполнил ряд предательских задач
Появились подробности сбития российского штурмовика Су-25 возле Константиновки
На домашней выпечке больше не сэкономите: масло, яйца и мука дорожают на глазах – актуальные цены
США взволновала угроза ударов Израиля по ядерным объектам Ирана
Госэкоинспекция добилась приостановки разрешения на выбросы для ООО "АДМ": вредных выбросов больше не будет
"Е**ло завали": одесская чиновница Оксана Смертенюк набросилась на маршрутчика
Украинцы могут получить 20 тысяч грн на собственное дело: кому выплатят деньги
Не только зелень: какие овощи посадить осенью на подоконнике, чтобы получить хороший урожай зимой
"У нас все получится, и даже больше": Александр Качура доложил о помощи в формировании подразделений ВСУ
Наступает закат эпохи Xbox? В Microsoft заявили, что разработчики игнорируют их приставку
Возле Константиновки сбили российский Су-25
Новые правила денежных переводов: оштрафуют за "три копейки"
"Здесь будет сложнее всего": названы города, где ситуация со светом станет настоящим вызовом зимой
Александр Качура о своей помощи в формировании подразделений ВСУ: "Имею честь быть рядом с самой мощной 3 отдельной штурмовой бригадой"
Пенсионеры жалуются на странные действия ПриватБанка: можно недосчитаться денег