Це наше гасло «Welcome to Ukraine»: журналіст показав реальний вигляд доріг на кордоні з Польщею
Ситуація на прикордонному пункті "Шегині", який з'єднує Україну з Польщею, викликає не просто розчарування, а справжній "іспанський сором".
Скрізь глибокі ями, через які щодня проходять гуманітарні вантажі, військова допомога та волонтери. Не кажучи вже про тих українців, котрі повертаються додому після "заклику" країни. Вся Україна зустрічає їхньою фразою «welcome», але замість вітання – розбита дорога.
Журналіст Євген Плінський у своєму Telegram-каналі розмістив показове відео та відверто обурюється: як таке можливо? Мільйони гривень йдуть на дороги поблизу фронту, а тут на кордоні з однією з найважливіших країн-партнерів не можемо вкласти навіть 100 метрів асфальту.
Він ставить логічне запитання: кому пред'являти претензії?
Як розповів Євген, ще у березні 2023 року тодішній голова Держагентства відновлення Мустафа Найєм говорив, що "Шегині" – один із пріоритетних пунктів. Але вже червень 2024 року пройшов, а ні Найєма в агентстві немає, ні техніки, ні нової дороги. Ями стають глибшими, машини важко виїжджають, а настрій водіїв – все похмуріше.
Журналіст зазначає, що дороги на пунктах перепустки завжди були проблемою. Офіційного бюджету на їхній ремонт не було, але проблему часто вирішували за рахунок неформальних джерел, на кшталт "контрабандної каси". Однак чомусь голова Львівської митниці Андрій Кузник, який уже півтора роки управляє потоком на митниці, ігнорує проблему, залишається питанням.
Сума зборів від контрабанди на Львівській митниці сягає 400-500 тисяч доларів на місяць. На думку Плінського, навіть частина цих грошей могла б закрити питання із дорогою.
Крім того, Знай.ua повідомляв, дорога за ₴1,7 млн з бюджету міста призвела до трьох елітних котеджів бізнесмена, дружини поліцейського та співробітника ДСНС